• Przechowalnia 0
  • Sprzęgło 310 mm do New Holland TD, Case JX

    Sprzęgło dwustopniowe o średnicy roboczej 310 mm stosowane w ciągnikach New Holland Serii TD oraz Case JX. Dokładna lista modeli w których to sprzęgło ma zastosowanie:

    NEW HOLLAND:

    TD 5040, TD 5050, TD 60, TD 60D, TD 70, TD70D, TD80, TD80D, TD90, TD90D, TD95, TD95D,

    CASE :

    JX 90, JX 95

    Numery katalogowe którym odpowiada sprzęgło: NEW HOLLAND : 84177332, 5092803, 5092802, 50928020, 280645, 231011010, L 02201021507, 02201 0215 06, 02201021506, val805980

    Docisk sprzęgła

    W pierwszych modelach New Holland TD oraz Case JH na pierwszy montaż zakładane było sprzęgło firmy Valeo. Łatwo można je rozpoznać po charakterystycznym ustawieniu łapek – mocowane są parami – jedna do łożyska oporowego jezdnego, druga od łożyska porowego wałka przekaźnika.

    Docisk sprzęgła o średnicy 310 mm. UWAGA! Nie jest to średnica całego korpusu ale powierzchni roboczej.

    Parametry techniczne docisku:

    Mocowany na 6 śrub

    Ilość frezów w tarczy 16

    średnica wała sprzęgłowego 40 /45

    W środku znajduje się tarcza sprzęgła jezdnego – ceramiczna – 6 spiekowa

    średnica tarczy – 310

    tarcza amortyzowana – 6 sprężyn

    grubość okładzin ciernych – 11 mm

    Po 2009 roku do nowych ciągników montowane już było sprzęgło firmy LUK

    Docisk LUK ma inną budowę korpusu niż VALEO. Dźwignie łożysk oporowych rozstawione są w równych odstępach od siebie. Pierwsza wersja mocowana była do koła zamachowego na 12 śrub i występowała z tarczą 6 spiekową.

    Od jakiegoś czasu sprzęgło zostało zmodyfikowane. Korpus jest przykręcany do koła zamachowego na 6 śrub.

    Tarcza została wzmocniona i jest w tej chwili siedmioramienna.

    Tarcza wałka przekaźnika nie występuje w komplecie, można ją dokupić oddzielnie.

    Jest to tarcza okrągła – mineralna

    średnica tarczy – 310 mm

    Ilość frezów – 10

    średnica wałka – 22 /25

    Podczas naprawy sprzęgła warto zwrócić uwagę na łożyska oporowe. W omawianym modelu występują trzy łożyska:

    1. Łożysko pilotowe koła zamachowego o wymiarach 17x47x14

    2. Łożysko oporowe pierwszego stopnia czyli sprzęgła jazdy. Początkowo były to łożyska z nabijanym pierścieniem oporowym. Zdarzało się że zużyty/wytarty pierścień spadał z łożyska dlatego w tej chwili zalecane są łożyska jednoczęściowe o rozmiarze 50x90x21,6

    3. Łożysko oporowe drugiego stopnia czyli odpowiadające za załączanie wałka przekaźnika o wymiarach 70x110x20. Jeśli chodzi o rozmiar to jest to łożysko znormalizowane 6014 2 rs. Należy jednak pamiętać aby nie zakładać łożysk kierując się tylko rozmiarem. Łożysko musi mieć zastosowanie jako oporowe. Zwykłe łożysko toczne o rozmiarze 6014 2 RS by się rozsypało.

    Elementem eksploatacyjnym, które podlegają zużyciu są cztery sprężynki mocujące łożysko oporowe


    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
    Czas wyświetlania strony: 0.200s